Selasa, 24 April 2012

ProRakyat: Blok Ruang Dataran Merdeka - DBKL Bertindak Bantu Siapa Sebenarnya?

Ariffuddin Ishak, mStarOnline melaporkan:
Kerajaan Tak Halang Himpunan Bersih 3.0 - Menteri Dalam Negeri
Jadi, Menteri kata, tiada masalah dengan Perhimpunan Aman BERSIH 3.0 dan HIJAU 3.0 di Dataran Merdeka pada Sabtu, 28 April 2012, jam 2 petang.

Dengan demikian pihak polis pun tiada melakukan apa telah dilakukan pada BERSIH 2.0 sehingga Perhimpunan itu mendapat liputan dan penyertaan meluas.

Semua siap sedia berlapang dada, untuk ke Perhimpunan tersebut.

Tiba-tiba DBKL mengambil kekosongan itu dengan menjadi semakin popular, menyusun langkah menghalang aktiviti berkaitan di Dataran Merdeka.

Mungkin tindakan sedemikian menyeronokkan pemimpin politik negara yang tidak berapa gemar dengan pengajuran perhimpunan itu.

Norhayati Umor www.selangorku.com melaporkan:

Halang BERSIH Di Dataran Merdeka Pincangkan Demokrasi

Tetapi bacalah laporan "aftermath" kelak, bahawa DBKL telah meningkatkan jumlah kalangan Rakyat yang tidak mahu pergi ke perhimpunan itu merasa bersemangat dan terpanggil untuk hadir dan sekaligus mencipta sejarah di Malaysia, bersama penyambut perhimpunan yang sama di bandar dan negara masing-masing seluruh dunia.

PASA ASALNYER AMBIL KEPUTUSAN TAKNAK TURUN ATAS BBRAPA URUSAN YG PERLU DISELESAIKAN...TP, SKRG RASE BERSEMANGAT PULAK NAK TURUN..HAHAHA..LAGI DIHALANG LAGI BERSEMANGAT....JOM..JOM..JOM...428...!!!
Maka disebut orang:

DBKL -DEPA BLOK KITA LANGGAR

Terkini dari MalaysiaKini.com

DBKL pagar Dataran, usir peserta perkhemahan
Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) sekali lagi menjalankan operasi ke atas perkhemahan siswa dan aktivis di Dataran Merdeka – dikenali sebagai Occupy Dataran – dalam tindakan awal pagi ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Jumlah Paparan Halaman

Pelawat

Paling Dibaca