Rabu, 2 Mei 2012

ProRakyat: Pilihanraya Umum Ke13 Masih Kotor Jangkaannya Maka BERSIH 4.0 Adalah Jawabnya

Fikir Pagi Rabu.


Adakah anda terfikir bahawa YAB Dato' Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak tidak mahu mengetahui jangkaan kemenangannya dan Barisan Nasional di PRU 13.


Sudah pasti. Soalan seperti, "PRU13 ini kita boleh menang kah?" atau seumpama, adalah ucapannya. Kepada soalan itu, beberapa pemimpin memberikan jawapan. Sudahpun diberikan.


Alangkah terkejutnya Najib.


Ini laporannya.


"Negeri dimenangi Pakatan Rakyat PRU12, tapi PRU13 Barisan Nasional tidak akan dapat rampas semula."


"Negeri dimenangi Barisan Nasional di PRU12, Barisan Nasional akan kalah. Pakatan Rakyat akan bentuk Kerajaan Negeri yang baru selepas PRU 13."


"Barisan Nasional hanya akan menang di Pahang, Johor, dan Melaka sahaja. Tapi itu kalau PRU13 pada Jun. Jika selepas tarikh itu, tiga negeri ini juga akan dimenangi Pakatan Rakyat".


"Kekalahan Barisan Nasional di PRU13 adalah total. YAB bersedialah menjadi Ketua Pembangkang pula. Kerana YAB akan menang di Pekan, Pahang. YAB adalah Perdana Menteri terakhir dari UMNO. Barisan Nasional akan terkubur. Pakatan Rakyat akan menjadi Kerajaan Malaysia baru selama 50 tahun akan datang."


Sekiranya benar, dan laporan disampaikan kepada Najib, adalah begitu. Agak-agak anda, apa yang akan dilakukannya?


Tidak umum tarikh pilihanraya sebenarnya. Isyarat awal, pilihanraya umum pada bulan Jun, batalkan. Set untuk November 2012. Sementara itu:


Hubungi pemimpin SPR yang juga ahli UMNO. Suruh mereka buat macam-macam supaya Barisan Nasional menang besar atau simple majority di PRU13.


Betul?


Sebab itulah BERSIH sampai ke 3.0. Selagi tiada perubahan kepada jaminan SPR bahawa PRU13 bersih, maka itulah BERSIH 4.0 sedang dicanangkan sekarang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Jumlah Paparan Halaman

Pelawat

Paling Dibaca